SOKNDAL - LYSEBOTN - DALEN - KRAGERØ

Bård fra Buddy MC slo følge på turen, og vi tilbekela totalt 105 mil i løpet av disse dagene.

Vi hadde en flott tur i både regnvær og sol, og vi koste oss masse på utrolig fine mc-veier både i Telemark og vestafjells. Så tidlig på sommeren unngår man å ligge i kø bak bobilene, og vi hadde veiene nesten for oss selv. :-)

DAG 1

Vi startet med å kjøre over til Hauge i Dalane for et besøk hos våre gode venner Anne og Dag Elias. Makan til gjestfrie og flotte mennesker skal man lete lenge etter. En stor takk til dem for herlig selskap, nydelig mat og drikke, og nok en tur i badestampen til ut i de små timer.

RV 358 Treungen - Gautefall........for andre gang i år ;-)

Regndråpene som falt langs RV 413 var en fin unnskyldning for en røykepause

Jøssingfjorden i sikte

Jøssingfjord. Vi nærmer ogg Hauge i Dalane og første delmål på turen

Bare MÅTTE ha et bilde til herfra........!

Anne og Dag Elias disket opp med nydelig middag før kvelden ble avsluttet i badestampen.... :-)

DAG 2

Etter en utrolig hyggelig mandagskveld og ei god natts søvn var vi tirsdag morgen klare for en ny dag på veien etter en solid frokost. Tuuusen takk til vertskapet for god pleie og omsorg..!! :-)

Vi la ruta nordover og målet for dagens etappe var LYSEBOTN. Vi hadde god tid og tok oss tid til flere stopp underveis. Ruta som Anne og Dag Elias tipset oss om var veldig bra, vi unngikk alle hovedveiene og kom tett innpå den nydelige naturen.

Vi hadde oppholdsvær mesteparten av dagen, men da vi nærmet oss de krappe svingene ned til Lysebotn falt det nok en gang regn i hodet på oss. Det var kaldt i Lysebotn denne dagen og vi gikk ei kjølig natt i møte i campinghytta vi leide på Kjerag Lysebotn Camping....brrrrrr....

Anne og Dag Elias tipset oss om flotte småveier nordover i retning Lysebotn

Veldig trivelig å kjøre langs disse veiene. Og annen trafikk så vi lite til.....

Vi nærmer oss Lysebotn. Spektakulær natur, nydelig utsikt og MASSE svinger....hehe

Malerisk stemning

Nok ei regnbyge og regntøyet måtte fram igjen

Storslagen natur.....  Veien langs vannet gir litt perspektiv

Her kjører jeg gjerne flere ganger..!!

Obs Tunnelen er alltid våt,full av alger og dermed sleip og glatt. Her har mer en én mc-ist havnet i veggen i svingen på 340 grader midt i den 1100 meter lange tunnelen

LYSEFJORDEN

Campingplassen i Lysebotn

Lysefjorden

Utsikten fra hytta

DAG 3

Etter ei kjølig natt og en god frokost på campingen var det på tide å studere kartet nærmere.

Ingen av oss hadde tidligere kjørt SULESKARVEGEN, og jeg hadde heller aldri tatt turen innom

DALEN HOTELL. Så det ble derfor bestemt at første delmål skulle bli Dalen i Telemark.

Vi hadde en utrolig flott tur over fjellet og snøen lå fortsatt langs veien enkelte plasser.

Det var artig å se Dalen Hotell og vi tok en lengre pause og en spasertur rundt hotellet. Litt mat fikk vi også puttet i maven før vi kjørte videre. Det fristet ikke å kjøre strake veien tilbake til Drammen, så vi la i steden veien sørover mot Kragerø. RV 38 er en artig vei for to-hjulinger og vi holdt bra driv i svingene. Ingen trafikk og bra underlag, unntatt en liten bit med utrolig dårlig asfalt. Den kom brått på så her var det bare å holde seg fast og la det stå til.....! Vi kom trygt fram til Kragerø og tilbragte turens siste natt på KRAGERØ SPORTELL. Bra rom til hyggelige priser.

I Lysebotn nærmer vi oss avreise

Utrolig flott å kjøre Suleskarvegen

Ingen trafikk her i juni....! JIPPY...!! :-)

Det lå fortsatt litt snø igjen enkelte plasser

Endelig fikk jeg tatt en titt på gamle ærverdige Dalen Hotell i Telemark

RV 38 fra Dalen til Kragerø, ca. 14 mil super mc-vei..!

Kragerø

En liten stopp innom havna i Kragerø

Kragerø Sportell

DAG 4

Vi våknet uthvilte opp til en strålende dag og hygget oss med en deilig frokost. Vi bestemte oss for å vende nesa hjemover til Drammen, og det ble underveis en stopp i HD-butikken i Sandefjord. Måtte pent finne meg i det, alle vet jo hvordan HD-folk er når de ser en forhandler innen rekkevidde.....hehe

Sandefjord

Nok en flott tur gjennomført uten uhell.

Mange av veistrekningene vi kjørte på denne turen kjører jeg gjerne om igjen senere. Ønsker spesielt å framheve Suleskarvegen og RV 38 mellom Dalen og Kragerø.

En stor takk til Bård for trivelig selskap på turen. Ingen sak å dra på tur med en Harley Davidson så lenge man ikke bryr seg om at det gnistrer i svingene...hehe :-)